Ako si vybrať správnu kombinézu na motorku

Na prvý pohľad sa môže zdať, že je to úplne jednoduché. Veď oblečenie si asi každý od tínedžerského veku nakupuje sám. Pri výbere správnej kombinézy však nejde len o to, aby ste v nej vyzerali dobre, ale na prvom mieste je bezpečnosť. To pri nových voľnočasových džínsach a bunde riešiť nemusíte.

Poďme na pár tipov, ako si zabezpečiť štýlový kúsok, ktorý pri prípadnom páde, bude vyzerať nielen efektne, ale vás aj ochráni.

 

Jednodielna kombinéza GP PRO V2,ALPINESTARS (čierna/červená)1. Vyberte si, či chcete kombinézu jednodielnu alebo dvojdielnu

Jednodielna kombinéza – je kombinéza vcelku. Jednou z jej výhod je, že pri prípadnom páde, šúchate kombinézu a nie svoj chrbát. Takisto je zabezpečená vyššia aerodynamika. Nevýhodou je, že ak si budete chcieť po ceste odskočiť do reštaurácie budete v nej sedieť počas celého obeda.

Dvojdielna kombinéza – čiže kombinácia bundy a nohavíc. Výhodou je, že ak si chcete len vyraziť do mesta na nedeľnú kávu, skombinujete napr. aj džínsy s motoristickou bundou a vyzeráte cool. Ak by ste však v tejto kombinácii vyrazili na dlhší okruh a spadli, zodretá koža na drieku a nohách by bol váš menší problém. Potom je tu možnosť prepojiť bundu s nohavicami zipsom. Tu by sme odporúčali, aby boli od toho istého výrobcu, nakoľko každý výrobca si zvykne inak našiť zips alebo ho našiť naopak a tým pádom sa nedá prepojiť bunda s nohavicami.

Alpinestars ponúkajú na výber kombinézy z oboch typov a je jednoduché si vybrať kvalitnú, rovnako ako oku lahodiacu kombinézu.


2. Zvoľte si materiál kombinézy

Máte 3 možnosti: koža, textil, koža/textil

Kožené kombinézy – na ich výrobu sa používajú napr. prírodné hovädzie alebo klokanie kože. Vďaka tomu sú trvalým materiálom, ktorý využívajú aj jazdci na okruhoch. Ďalšou výhodou je, že sú tesnejšie, tým pádom podržia chrániče na správnych miestach, keď by došlo k nehode. Pri týchto typoch kombinéz je všetko podriadené bezpečnej jazde. Nevýhodou je, že sa jedná o prírodný materiál, čiže starostlivosť po zašpinení prípadne premočení je náročnejšia. Menšou nevýhodou je jej odolnosť voči poveternostným vplyvom (ak radi uháňate po diaľnici uprostred búrky, kožená kombinéza takúto záťaž nevydrží , je potrebné použiť nepremok). Takisto horúčavy v koženej kombinéze budete zvládať ťažšie.

Textilné kombinézy – výhodami sú, že majú tzv. civilizovanejší vzhľad (výrobcovia sa vedia viac vyhrať s dizajnom a tým pádom aj celkový dojem viac pripomína klasické oblečenie). Údržba je tiež jednoduchšia (len ju dáte do práčky max.30°C,bez chráničov). Je odolnejšia voči poveternostným vplyvom vďaka systému ventilácie, nepremokavým, ale zato priedušným membránam. No pri strete s vozovkou sa obetuje za kožu svojho majiteľa a už nebude vyzerať ako predtým.

Kombinácia koža / textil – v podstate sa jedná o kombináciu textilnej kombinézy s tesnosťou koženej kombinézy. Čiže chrániče držia tam kde majú a súčasne je zabezpečená lepšia cirkulácia vzduchu v kombinéze.


3. Vyberte si veľkosť

Kombinéza vás má chrániť a preto vám musí padnúť ako uliata. Či už pôjdete do kamenného obchodu alebo využijete eshop, orientačnú veľkosť pre kombinézy Alpinestars si môžete zistiť cez odkaz:

https://motoquad.sk/media/wysiwyg/table-sizes/velkostna_tabulka_ALPINESTARS.jpg

( ak ste si neporadili, zavolajte radi pomôžeme s výberom najlepšej kombinézy)



4. Skúšanie

Review: Spidi Tronik Wind Pro one-piece suit - £1,099.99 | Visordown

V prvom rade sa ubezpečte, že všetky ochranné prvky máte presne na tých miestach, kde majú byť. Pri páde nebudete mať čas napraviť si kombinézu. Ak máte stiesnený pocit to nevadí. Kožené kombinézy zvyknú povoliť až o 1 veľkosť a textilné sa tiež trocha poddajú.

Pri bunde by malo platiť, že keď natiahnete ruky pred seba, rukávy vám skončia na zápästí. Pri koženej bunde kľudne nad zápästím. Keď ohnete ruku, musí vám držať chrániť na lakti a rovnako tak aj na ramene. Vpredu by mala byť bunda kratšia, aby vás netlačila pod bradou a vzadu dlhšia, aby vám chránila driek.

 

Pri nohaviciach urobte pohyb ako keby ste nasadali na motorku. Cítiť sa stiesnenejšie je v poriadku, ale nesmie vás to obmedzovať pri nasadaní na motorku. Ak si budete nohavice vkladať do topánok mali by vám končiť nad členkami. Ak ich chcete dlhé, tak aby vám presahovali cez obuv, pri pokrčení nohy by vám mali presahovať lem topánok. Chrániče kolien a holení by vám pri drepe mali padnúť na koleno.